Дана 30.03.2022. године у нашој школи у оквиру пројекта ,,Учимо и живимо демократију и људска права у школама“, одржана је активност у виду дебате на тему Права на здраву животну средину. Наши ученици- чланови дебатних тимова су се заједно са наставницама Аном Цветковић и Аном Раденковић одабрали тему за дебату: климатске промене и алтернативни извори енергије. Наставнице су помогле, усмеравале, координирале, а ученици вредно спремали своје аргументе- баш како треба! Погодак! Потпуна и најбоља партиципација.
Овом приликом имали смо прилику да чујемо ставове и мишљења два тима- плавог и белог, о томе шта је узрок климатских промена, зашто су оне данас све учесталије, каква је улога човека у свему томе. Мислимо да је и публици било тешко да се определи за који ће тим гласати, посебно када су ученици супротстављених тимова износили своје аргументе о хидроцентралама, минихидроцентралама, нуклеарним електранама и променама наших навика у употреби и одлагању амбалаже, нарочито пластике. Рећи ЗА или ПРОТИВ- признали су присутни, било је заиста тешко. Кроз призму Конвенције о правима детета ученици су истакли важност права деце на здраву животну средину и потребу да се млади активно укључе у промишљање, одлучивање и конкретне акције.
Надамо се да смо овом приликом нешто ново научили, да ћемо се трудити да исправимо неке лоше навике и да ћемо бити савесни грађани који ће бринути о природи и уживати у њеним лепотама.
Захваљујемо се нашим ученицима који су са нама припремали дебату и гостима који су нас саслушали и подржали!
Активност дебате одржана је у оквиру пројекта „Учимо и живимо демократију и људска права у школама“ који реализује Ужички центар за права детета, уз подршку Амбасаде Сједињених Америчких Држава у Београду.