Тим пољопривредно-хемијске школа “Др Ђорђе Радић“ учествује у Еразмус + пројекту „Освести се природа те чека“ од децембра 2018. године до децембра 2019. године.
Школски пројектни тим има шест чланова: Биљана М .
иливојевић, Ана Цветковић, Ивана Џодан , Милана Маринковић , Наталија Лутовац и Горан Маринковић. Тема пројекта је образовање за одрживи развој и заштиту животне средине унапређивањем наставног процеса.
Циљ пројекта је унапређње области квалитета настава и учење ,кроз развој компетенција наставника у области заштите животне средине и остваривање функционалних и васпитних циљева образовања у домену бриге о животној средини .
Партнерска школе у реализацији пројекта јесте Биотехнички образовни центар Љубљана (Словенија) Biotehnical Educational Centre- BIC, Ižanska street 10, 1000 Ljubljana.
Реализација пројекта се састоји из три фазе : припремне фазе , фазе мобилности (посете и размене искустава са партнерском школом у Словенији) и дисиминације на школском и општинском нивоу.
Посета партнерској школи у Словенији је реализована у периоду од 26.05.2019 год до 31.05.2019 године.
Љубазни домаћини организовали су нам посету Старом Љубљанском граду –средњевековној тврђави саграђеној у 12.веку , ботаничкој башти као и панорамско разгледање града Љубљана и Ново Место. Стицање нових знања међународном сарадњом и разменом искустава са колегама из партнерске школе која поседује дугогодишње искуство у овој области, а такође и као земље чланице ЕУ (са већ утврђеним законским одредбама у области заштите животне средине и одрживог развоја) допринеће подстицању професионалног развоја и развоја компетенција наставника као и унапређењу рада школе у области којом се бавимо у овом пројекту.
Током петодневног боравка у Словенији били смо у прилици да посетимо две школе : Биотехнички- образовним центар Љубљана и Струковну пољопривредну школу „ГРМ“ из Новог Места и да опсервацијом и у разговору са равнатељицом , пројект менаџером , координатором Еразмус + и колегама из Прехрамбене и Пољопривредне школе упознамо словеначки образовни систем (законску регулативу, образовне профиле,наствне планове и програме и др.) и услове у којима се реализује теоријска и практична настава са посебним освртом на заступљеност сегмента одрживог развоја и заштите животне средине.Последња два дана наше посете Словенији , провели смо у Бохињу (део националног парка Триглав) где смо у кампу техничара заштите приде са колегом Матевж Крамером и његовим ученицима присуствовали настави у природи (која је пратила дневник рада ученика испланиран за одређене активности) и посету пећине у подножју Триглава. Наставници су учествовали и у ваннаставним активностима – рафтинг и бициклистичка тура.