У оквиру имплементације и ширења примера добре праксе кроз Ерасмус + пројекат ,,Спречавање осипања ученика из ВО система“, Тим је направио план за активности које ће унапредити квалитет наставе, као и подићи ниво заинтересованости и мотивације ученика, посебно оних који су у ризику од напуштања школе. Квалитетна, интерактивна и кооперативна настава је један од важнијих предуслова да ученици школу доживљавају као место на које радо долазе, где уче о актуелним темама на динамичан и њима занимљив начин.
30.10..2019. године, у свечаној сали одржана је обука за наставнике о могућностима примене пројектне наставе. На обуци је присуствовало 20 наставника општеобразовних и стручних предмета.
Излагање уз презентацију имала је педагошкиња Ескенази Милутиновић Марсела.
Наставницима је представљен теоријски оквир пројектне наставе чија основа лежи у конструктивизму, односно ученику који треба да буде конструктор стеченог знања.
Представљене су фазе пројектне наставе, од планирања до евалуације, као и важне значајке, као што је повезаност наставе са животом локалне заједнице, друштва, средине у којој ученици живе. Истакнуто је да пројекна настава у себи има елементе истраживалачке наставе, као и проблемске настане, те да мора имати продукт, производ као исход. Нагласак је стављен на кооперативно, сарадничко учење, активностима ученика и менторској улози наставника. Посебно смо се дотакли могућности да се кроз овај вид наставе подигне мотивација ученика, посебно ученика који су у ризику од осипања из образовног система. Делегирање задужења у оквиру групе и у складу са афинитетима ученика може да подигне мотивацију и подстакне ученика на учење. Извештавање о продуктима, на нивоу одељења, школе или локалне заједнице утиче на развој самопоуздања код ученика.
Након излагања, дати су примери, односно теме из различитих предмета (географија, историја, српски језик и књижевност, биологија, стручни предмети, посебно из области заштите животне средине).
У другом делу обуке, развила се дискусија о могућностима примене пројектне наставе у нашој школи.
Наставници су имали прегршт идеја на којин начин и кроз које теме обрадити пројектну наставу.
Договор је да на нивоу стручних већа наставници одреде теме које ће реализовати кроз пројектну наставу. Могу у оквиру једног предмета, а може и применом интердисциплинарног приступа. На Педагошком колегијуму председници стручних већа ће изложити предлоге актива и предложити термине за реализацију пројектне наставе.