Може ли увођење друштвено-корисног рада смањити насиље и васпитне прекршаје у школама и да ли друштвене мреже доносе више користи или штете младима, теме су са средњошколског дебатног клуба у Пољопривредно-хемијској школи у Краљеву.
Пољопривредно-хемијска школа ,,Др Ђорђе Радић, Краљево јуче је била домаћин средњошколском дебатном клубу ,,Имам идеју’’ из Краљева.
Мотивисани средњошколци окупили су се кроз пројекат „Дебате о правима детета’’ Ужичког центра за права детета, подржаног од стране Амбасаде Сједињених Америчких Држава у Београду. Пројекат се реализује у три града: Чачку, Ужицу и Краљеву са средњошколцима који су завршили низ обука о правима детета, дискриминацији, стереотипима, и наравно, вештини вођења дебате.
Поштујући принципе партиципације, кроз припреме, млади у дебатним клубовима сами су одабрали теме које су за њих важне и занимљиве и довољно интригантне да се око њих може развити дискусија. Пажљиво припремајући аргументе, дебатери се деле у два тима, афирмацијски и негацијски, у циљу сукобљавања аргумената и придобијања пажње публике.
Почетна теза прве дебате одржане 3. априла у Пољопривредно-хемијској школи била је:Увођењем друштвено-корисног рада може бити смањено насиље и васпитни прекршаји ученика у школама. За јучерашњу тему краљевачки дебатери изабрали су дилему: Да ли друштвене мреже доносе више користи или штете за младе?.
Пред пуном салом Пољопривредно-хемијске школе одвијала се борба аргумената оба тима. На крају је публика гласала, дајући свој глас тиму који је успео да их убеди у своју тезу. Закључили су да је овакав рад и дебатовање примењив и на редовној настави, посебно кроз друштвене науке.
Александра Јованкин Алексић